Back to all posts

Sanal Pazaryerinde Neden Olmalısınız?

May 16, 2020 / by admin / In E-Ticaret / Etiketler:, / Leave a comment

Öncelikle dijital platformlarda neden var olmanız gerektiğinin cevabını vermekle başlayacağım. Kim milyonlarca tekil kullanıcının ziyaret ettiği platformlara hayır diyebilir ki? Bir müşterimin markasında yaşadığım deneyimi bu yazıda sizlerle paylaşmak istiyorum.

Ürünümüz kişisel bakım kategorisinde ve ürünleri kadın kullanıcılar odaklı. Instagram üzerinden ağırlıklı pazarlamasının yapıldığı, e-ticaret platformuna sahip, kendi ürünlerini üretip satan bir marka. İlk başladığımızda Instagram’da yaklaşık 1.000 takipçisi vardı. Muadilinin fiyatı yaklaşık 20 – 25 TL ama bizim ürün 120 TL idi. Bu ürünü nasıl satardık? Elbette ki bir kalite farkı vardı fakat müşteriler bu kadar uçurum farkı vermeye nasıl ikna olacaklardı? Bu durum ilk aşamada benim de gözümü korkutmadı değil ama yıllarca Ikea ürünlerini 2-3 katı fiyatına satan ben için bir çıkış yolu bulmak zorunluydu.

Her zaman olduğu gibi ürünü ve hedef kitlesini tanımak size kapıları sonuna kadar açar. Ürünü kime, nasıl göstereceğimizi hallettikten sonra Instagram üzerinden belirli satış sayılarına ulaşıldı. Her müşteri gibi bizim müşteri de çıtayı giderek yukarı taşıdı. Reklam bütçesini arttırmadan daha fazla nasıl satabilirdik? Kişisel olarak ben, çok sıcak bakmasam da kendisi birkaç Influencer ile çalışma yaptı. Sipariş sayılarında artış oldu ancak zaten Influencer’ın aldığı ücretle tutar neredeyse denkti.

Önce bu ürünün anlık sonuç vermesini göz önünde bulundurarak, pazarlamanın ilk aşamasında hızlı sonuç almak istediğimiz için 1 dakikalık reklam filmi çektik. Bu film ilk aşamada ciddi bir ivme kazandırdı. Müşterimizin bile hayal etmediği satış rakamları yakaladık. İşin içinde olanlar şunu çok iyi bilir ki, o satış rakamları bir süre sonra sıradan olmaya başlıyor. Dürüst olayım sadece müşteriye değil size de. Çünkü hep bir fazlasını istiyor insan. Bu yüzden başka bir şeyler yapmaya karar verdim ve aynı reklam filmini ‘’Bir pazar yerinde satışa başladık.’’ olarak revize ederek tekrar piyasaya sürdük ve o muhteşem sonuç. Evet kabul ediyorum komisyon oranları çok yüksek, ödemeyi almak için ciddi bir zaman bekliyorsunuz ama eğer bunun gardını alabiliyorsanız harika bir ivme kazanırsınız. Normal satışların üç katını yakaladık, üstelik reklam bütçemizi de azaltarak.

Şu an pandemi sürecindeyiz ve marka bu krizden zaferle çıkmayı başardı. Hem de olmazsa olmaz bir ürünle değil.

Ürününüz ne olursa olsun, hedef kitlenizi tanır ve onların algısına yönelik içerik-tasarım üretirseniz bir de arkanıza farklı markaların gücünü alırsanız bu işten başarıyla çıkmamanız mümkün değil.

Çok farklı platformlarda olmak marka bilinirliğini de ciddi anlamda olumlu etkileyecektir. En başta da dediğim gibi;

 

“Kim milyonlarca tekil kullanıcısı olan bir plantformda olmak istemez ki?”

Back to all posts
error: © Copyright 2018 Dilruba Açıl